بازدید 4279

تشکیل پرونده برای مقصرین آتش سوزی کمپ لنگرود

وزیر کشور با اعلام این که در خصوص آتش سوزی در مجموعه کمپ ترک اعتیاد لنگرود دو نفر بازداشت شدند، گفت: پرونده ای در دادستانی برای مقصرین تشکیل شده که باید پاسخگو باشند.
کد خبر: ۱۲۰۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۱ 04 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، احمد وحیدی دیشب، ۱۲ آبان ماه به همراه استاندار گیلان در حاشیه عیادت از مصدومان حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود که در بیمارستان ولایت رشت بستری هستند، با حادثه دیدگان و خانواده های آنان گفت و گو کرد.

وی با بیان اینکه حادثه مذکور ۳۲ فوتی و ۱۷ مصدوم داشته است، اظهار کرد: دو نفر از مصدومان به صورت سرپایی بودند که ترخیص شدند و ۱۵ نفر در بیمارستان ولایت رشت بستری هستند؛ البته از این تعداد، دو نفر در آی.سی.یو بستری بوده و ۱۳ نفر دیگر به بخش آمده و توسط کادر درمان، در حال مداوا هستند.

وزیر کشور با اشاره به حضور خود در محل حادثه تلخ امروز، خاطرنشان کرد: این حادثه بسیار جانگداز بوده و لذا امیدواریم برای دو مصدوم بدحال مشکلی پیش نیاید.

وحیدی، با بیان اینکه جلسه ای با حضور همه دست اندرکاران اعم از استاندار و دادستان و مدیرکل بهزیستی و... برگزار شد، عنوان کرد: در این جلسه ابعاد مختلف حادثه را برای مشخص شدن علت آتش سوزیبررسی کردیم.

وی با اشاره به برخی گمانه زنی ها درباره آتش گرفتن بخاری، اضافه کرد: عوامل دیگری هم مطرح شده که توسط پلیس آگاهی به دقت در حال بررسی است؛ همچنین پرونده ای در دادستانی برای مقصرین تشکیل شده که باید پاسخگو باشند.

وحیدی ادامه داد: خانواده های حادثه دیدگان را مطلع کردیم؛ البته افرادی که دچار سوختگی شده اند، باید هویتشان مشخص شود و پس از تعیین هویت، اطلاع رسانی لازم به خانواده ها انجام خواهد شد.

وی ضمن تسلیت مجدد به خانواده های جان باختگان، عنوان کرد: تخلفات احتمالی توسط دادستانی رسیدگی می شود، زیرا این مراکز باید در چارچوب های ابلاغی بهزیستی فعالیت کنند.

وزیر کشور، با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های آتش نشانی در چنین مراکزی، تصریح کرد: اگرچه افراد حادثه دیده دچار عارضه اعتیاد بودند، اما جهت درمان به کمپ آمده و امانت بودند و باید به خانواده هایشان باز می گشتند لذا باید کلیه دستورالعمل ها و مراقبت های ایمنی در کمپ مذکور اعمال می شد و در این راستا به هرگونه تخلف رسیدگی خواهیم کرد.

وی در پایان متذکر شد: مراکز ترک اعتیاد بخش خصوصی باید به مسئولیت خودشان عمل کنند که یکی از آنها نظام ایمنی است و باید رعایت شود.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز، با اشاره حضور سریع آتش نشانان در محله حادثه و انجام عملیات اطفا، اضافه کرد: به دنبال این حادثه نیروی انتظامی و فوریت های پزشکی نیز در صحنه حاضر شدند و جهت انتقال حادثه دیدگان اقدام شد.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از چنین حوادث ناگواری، خاطرنشان کرد: افرادی که مسئولیت دارند باید در چارچوب مقررات عمل کنند و لذا وظیفه ماست که نظارت ها را تقویت کنیم تا چنین حوادثی تکرار نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست